Blog    WWW   

  

Reklama Adwords – Dalessandro.pl

Przeczytajcie, kolejny przykład naszej współpracy z klientami. Poruszyłem w tym artykule przykład dobrego wykorzystania kampanii Google Adwords do prezentacji produktów i zwiększeniu sprzedaży.dalessandrowwwStronę dla firmy Dalessandro Termomeccanica której jedynym przedstawicielem jest firma Ecologika zrobiliśmy rok temu. Strona z produktami którymi są kotły na biomasę powstała na CMS Joomla a wzorowana była na włoskiej stronie firmy. Osobiście uważałem, że strona wizualnie mogła być zrobiona lepiej, gdyż trąci już myszką ale włosi byli nieugięci ;).

Strona posłużyła jako pomoc przy prezentacji produktów, a firma zainwestowała w reklamę Google Adwords wyświetlanej przy wynikach wyszukiwaniach oraz na kilku portalach tematycznych.

Ponieważ była to nowa strona nie należało się spodziewać oszałamiających wejść i dlatego wynosiły one około 6 sesji dziennie. Odzew z takiej strony jak można się spodziewać był nikły. Przy uruchamianiu nowej strony zainwestowanie w Google Adwords było dobrym posunięciem. Opisuję przykład dobrego wykorzystania tego systemu reklamowego, ponieważ firma nie szczędziła na wydatkach co przełożyło się na wyniki.

Słowem wstępu należy zaznaczyć, że przeciętnie dziennie na kampanie należy przeznaczyć około 40 zł. Oczywiście w zależności od branży ta stawka może gwałtownie rosnąć, lub spadać. Sam system jest mocno rozbudowany oraz daje możliwość elastycznego zarządzania kosztami. Sam też określa jaką stawkę powinniśmy ustawić na dane słowo kluczowe aby wyświetlała się dana reklama.

Adwords w praktyce

Chcąc się reklamować za pomocą Google Adwords musimy określić słowa kluczowe po których wpisaniu przez szukającego wyświetli się nasza reklama.
Dla naszej strony te słowa to: kotły na biomasę, piec na zrębki, piece na biomasę.
Po określeniu słów ustawiamy inne parametry jak zasięg ? tutaj jest cały kraj, wiek odbiorców ? np. 25 ? 55 lat. Oraz czas trwania kampanii. Warto zauważyć, że każdą kampanie możemy włączać i wyłączać, kiedy chcemy.

Skuteczność reklam Adwords

Oczywiście wyniki reklam mierzymy za pomocą Gogle analytics.
dalessandro-adwords

Po tym wykresie widać jak potężne są zmiany przy włączonych adwordsach.

Jest to 100 krotne zwiększenie ilości odwiedzin naszej strony. Nasza reklama pojawiała się na 3 pierwszych miejscach w polu reklam. Ponieważ ponad 90% użytkowników klika w pierwsze wyniki pojawienie się tam naszej strony powoduje gwałtowny wzrost. Natomiast po wyłączeniu praktycznie znikamy z wyników.

Zarządzanie kampanią Adwords.

Idą święta ? a to nie czas na kupowanie kotła. Śmiało wtedy możemy wyłączyć nasze reklamy. Jeżeli w naszej branży występuję sezonowość jak przy kotłach ? reklamę w okresie letnim ograniczmy do minimum. Google daje nam jeszcze inne możliwości jak ograniczenia godzinowe, lub zmniejszanie stawek za reklamę co zmniejsza częstotliwość wyświetlanych reklam i powoduje mniejsze obciążenie naszego budżetu.

dalessandro-adwords2

Dla przykładu Dalessandro w okresie letnim przeznacza 10 % budżetu zimowego, a na wakacje całkiem rezygnuje z reklam.

Dobre hasło reklamowe

Słowa kluczowe tworzymy wcielając się w rolę szukającego. Musimy pomyśleć jak klient będzie szukał naszych produktów. Jeżeli jesteśmy słabo rozpoznawalną marką zainwestujmy w hasła typu ?Kotły na pelet?, ?Kotły na biomasę?. Jeżeli nasze produkty są rozpoznawalne na rynku możemy użyć ich nazwy, lub nazwy firmy np. ?odkurzacz Zelmer?.
dalessandro-adwords3Pamiętajmy jeżeli użytkownik z naszej grupy wpisze dane hasło do wyszukiwarki pojawi się w jego wynikach wyszukiwania. Jeżeli kliknie w reklamę zostaną nam naliczone koszty. Ustawienie hasła np. ?kotły? spowoduje, że wyświetlimy się również dla osób szukających np. kotłów na miał.
Śmiało również możemy zmieniać hasła i inwestować w te, które przynoszą nam najwięcej klientów. Jak i zmieniać treść naszych reklam. Google daje nam możliwość tworzenia kilku treści dla jednego słowa kluczowego co da nam obraz który tekst jest najlepszy, a który nie trafia do klientów.

Dopasowanie strony

Równie ważne powinno być umiejętne przygotowanie strony na którą trafia użytkownik z reklamy. Najlepiej zainwestować w stronę docelową, czyli taką przygotowaną specjalnie dla reklamy.
O stronach docelowych możesz poczytać w artykule Newsletter dla Ecologiki + strona docelowa

Ma to na celu przygotowanie informacji wyselekcjonowanej podanej w prostszej formie oraz uwypukleniu np. promocji danego produktu czego nie ma na zwykłej stronie.

Jak widać opłaca się inwestycja w google Adwords. Przy zachowaniu wszystkich wytycznych możemy liczyć na duży sukces.
W tym roku przed sezonem dalessandro przejdzie metamorfozę techniczną. Tak aby zwiększyć jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. O czym oczywiście was poinformujemy:)

Dodaj komentarz