Blog    WWW   

  

Newsletter dla Ecologiki + strona docelowa

Ecologika

Jednym z naszych kolejnych zadań realizowanych dla firmy Ecologika był newsletter. Firma jest dystrybutorem m.in. kominków piecykowych i kotłów włoskiej firmy DZ. Newsletter miał być rozsyłany do sklepów, hurtowni i salonów z branży ciepłowniczej.

Cel mailingu

Prace zaczęliśmy od ustalenia co jest naszym celem, co chcemy osiągnąć i jaka ma być reakcja odbiorcy. W tym wypadku firmie chodziło o pozyskanie dystrybutorów swoich produktów. Naszym głównym celem było wzbudzenie zainteresowania ofertą oraz skłonienie klienta do kontaktu z firmą.

Realizacja newslettera

Aby osiągnąć zamierzony cel w treści newsleterra był wyraźny link zapraszający do kontaktu z firmą. Celowo nie podaliśmy numeru tel. w wiadomości, ale o tym za chwilę.
Oprócz zdjęcia produktów wymieliliśmy jego najważniejsze zalety oraz miejsce ewentualnego zastosowania piecyków kominkowych, nie zapominając o miejscach sezonowych takich jak ogródki letnie gdzie pod koniec sezonu letniego kominek będzie szczególnie potrzebny.
Bardzo korzystną zachętą dla potencjalnych dystrybutorów jest możliwość zorganizowania pokazu na który dojeżdża przedstawiciel z kominkiem piecykowym i przeprowadza prezentację działania takie urządzenia.

newsletter-piecyki

Strona docelowa

Aby przyciągnąć potencjalnego klienta i ułatwić z nim kontakt, firma Ecologika zażyczyła sobie formularz kontaktowy, który oprócz telefonu miał dać możliwość kontaktu z firmą.
Dlatego stworzyliśmy stronę docelową (z ang. Leandig page) ? jest to specjalnie stworzona strona na potrzeby danego newslettera i zawiera sprecyzowane treści ? będące kontynuacją lub ich uzupełnieniem. Daje nam to możliwość prezentacji produktu z wyszczególnieniem informacji które mają dodatkowo nakłonić odbiorcę do kontaktu.
Strona docelowa współgra z grafiką danego działu (strona Ecologiki podzielona jest na kilka firm i na każdej obowiązuje inny kolor) ale zawiera już np. inny układ oraz inne menu w którym zawarty jest tylko opis firmy Ecologika, firmy DZ oraz wymienione są wszystkie kominki piecykowe i kotły tej firmy.
Na stronę docelową klient trafia po naciśnięciu linku? napisz lub zadzwoń do nas? oraz w przypadku gdy nie widzi grafiki.
Dodatkowym atutem stworzenia takiej strony jest możliwość podpięcia jej pod Google Analytics co da nam pełny obraz skuteczności naszego mailingu.

strona-docelowa-piecyki

Wysyłka newslettera

Ponieważ cała strona zbudowana jest na CMS Joomla! wysyłka była robiona za pomocą odpowiedniego komponentu który daje nam możliwość stworzenia newslettera w postaci HTML oraz wysyłkę masową. Przy czym każdy mail wychodzi oddzielnie do każdego nadawcy. Całość jest raportowana na kilka sposobów. Ale o tym w następnym poście :)

Ważne jest aby widomość wysyłana była bez obrazków – ale z możliwością ich pobrania – większość programów odrzuca, bądź nie wyświetla obrazków co powoduje, że cała wiadomość się rozjeżdża.

Czy się udało czy nie ? napiszemy przedstawiając całą akcję za pomocą statystyk.

Dodaj komentarz