Blog    WWW   

  

Mado.com.pl ? BHP w nowej odsłonie

Nad tą stroną mado.com.pl pracowaliśmy prawie pół roku, a i tak materiału jest dopiero połowa. Zdecydowaliśmy się na publikację ze względu na to, że interes musi się kręcić, a strona zaczynała spadać nam w wyszukiwarce. madoStrona wykorzystywała CMS Joomla oraz komponent sklepu Virtuemart. Niestety gdy przejmowaliśmy ją była już trochę zapuszczona. Zarówno od strony aktualności materiałów jak i technicznej. Tutaj jak na dłoni widać, że opłaca się stronę aktualizować na bieżąco dla uniknięcia kosztownej migracji na nowsze oprogramowanie. Warto to robić również ze względu na bezpieczeństwo witryny, jeżeli brak jest bieżącej administracji powstają luki bezpieczeństwa. Aktualizacja takie ?dziury? w systemie ma za zadanie załatać.

Zmiana grafiki

Klient zażyczył sobie odświeżenia szaty graficznej, ale bez rewolucji. Więc sama grafika to kosmetyczne zmiany wyglądu polegające na nowym zdjęciu głównym, przemieszczeniu przycisków, układu produktów i pojedynczego produktu oraz zmiana koloru czcionki.

Aktualizacja oprogramowania Joomla

Klient słusznie pozostał przy CMS Joomla oszczędzając na wdrożeniu nowego oprogramowania, a my jedynie zaktualizowaliśmy do nowszej wersji zarówno samą Joomle jak i komponent Virtuemart. Była to najbardziej skomplikowana operacja ponieważ różnica pomiędzy wersjami była duża i nie można ? jak to w Joomli ? wykonać tego jednym przyciskiem.

Aktualizacja asortymentu

To był najdłużej trwający proces. Zdecydowaliśmy się z klientem na gruntowną zmianę prezentowanej treści, gdyż poprzednia to po prostu przekopiowany tekst z ulotek lub materiałów informacyjnych producentów. Na nowej stronie tekst został zredagowany, skrócony, a część informacji została ukryta jako dodatkowy opis lub materiały do pobrania. Opisaliśmy również zdjęcia oraz wprowadziliśmy optymalizację SEO. Wdrożyliśmy tutaj również prosty system wymiany informacji. Na początek ustaliliśmy menu z produktami, które podlegało drobnym modyfikacją w ciągu pracy. Każdy produkt opisany był w wordzie, nadany mu został kod i dołączone zdjęcie. Taki ?pakiet? wysyłany był mailem do nas. 98% asortymentu przenieśliśmy bez dodatkowych konsultacji w stylu ?a gdzie to ma być?.

Podmiana stron

Całość prac prowadzona była na serwerze testowym. Po ich zakończeniu przenieśliśmy nową stronę pod adres mado.com.pl. Zawsze przy takich zmianach pojawiają się pewne problemy. Nieraz poważne jak w przypadku innej strony gdzie okazało się, że serwer nie obsługiwał już nowego oprogramowania i trzeba było zmienić również operatora hostingu. W serwisie mado musieliśmy jedynie wprowadzić przekierowania 301 ? czyli stare adresy np. mado.com.pl/buty-145.html przekierować na adres mado.com.pl/buty/model-145. Jest to normalne gdy wprowadza się optymalizację SEO i należy to wykonać starannie. W przeciwnym razie zaindeksowana przez Google strona trafi nam na błąd.
Pracy jeszcze przed nami sporo. Ciągle uaktualniamy asortyment, wprowadzmy korekty w wyglądzie strony i wyszukujemy błędy.

Przy współpracy z firmą Mado niezastąpieni okazali się pracownicy, którzy wykazali się dużą wiedzą w zakresie materiałów bhp i wykonali mrówczą pracę nad asortymentem. Z pewnością pomogło również nastawienie szefa, który rozumiejąc jak ważne jest posiadanie dobrej strony internetowej podszedł do tematu na poważnie, co nie zawsze jest regułą.

Poniżej możecie zobaczyć stara i nową wersję strony.

 

Dodaj komentarz